Januari is voor veel sportscholen een cruciale periode. Immers, consumenten zijn aan het eind van het jaar altijd voornemens om in het nieuwe jaar gezonder te gaan leven, bijvoorbeeld door meer te sporten. Het is een aloud fenomeen, maar uit voorlopige cijfers over januari blijkt dat veel consumenten ditmaal hun goede voornemens ook daadwerkelijk omzetten in actie.
Zo gaf SportCity aan dat het deze maand ruim 10% meer leden mocht bijschrijven dan in januari 2024 en ook een woordvoerder van Basic-Fit liet weten een duidelijke stijging in het aantal aanmeldingen te zien. Een en ander past overigens ook in een bredere trend waarin consumenten individuele sportactiviteiten verkiezen boven sporten in groepsverband. Ze willen kunnen sporten op elk gewenst moment zonder daarbij afhankelijk te zijn van anderen.
De positieve geluiden over het hoge aantal aanmeldingen zijn beleggers bepaald niet ontgaan: de koers van Basic-Fit zit al enkele dagen stevig in de lift, zonder dat er sprake is van ander relevant nieuws. Eind vorig jaar trok grootaandeelhouder Impactive Capital nog aan de bel. Deze toonde zich erg ontevreden over de relatief lage koers van het aandeel en eiste actie van het management.
Bent u al abonnee? Log hier in
Dit artikel is alleen voor abonnees.