Ruud100 schreef:
[quote=Kalo Bagijn]
Beste Beleggers,
Uit principe reageren wij niet op forums. Wij vinden dat beleggers hier moeten discussiëren zonder dat marktpartijen zich daarin mengen. Bij wijze van uitzondering en ter verduidelijking van deze discussie zou ik dat eenmalig toch willen doen.
Wij volgen de discussies op de forums met interesse. Suggesties en kritieken op deze forums aangaande ons PR-, IR-, marketingcommunicatie- of productbeleid beoordelen wij op relevantie en toegevoegde waarde. Suggesties en kritieken die tot verbetering van ons beleid leiden, nemen wij natuurlijk ter harte. Sterker lering trekken uit suggesties en kritieken is een belangrijk onderdeel van onze strategie. Echter reageren op forums doen we niet.
Suggesties en kritieken kunt u te allen tijde ook direct aan ons richten. Hierop zullen we wel per omgaande reageren. Vragen of opmerkingen als aandeelhouder kunt u sturen naar:
ir@binck.nlVragen of opmerkingen als (toekomstige) klant naar:
klantenservice@binck.nl of
kbagijn@binck.nlBellen kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is 020 6062600.
Met vriendelijke groet,
Kalo Bagijn
Bestuurder BinckBank NV
[/quote]
Nou als jullie meelezen op een forum dan kan ik mijn vraag ook wel hier stellen als deze voor vele andere lezers ook interessant kan zijn.
Op het IEX forum lopen ook draadjes over "verbeteringen van de voorwaarden of dienstverlening" die meestal fors in het nadeel van de rekeninghouders uitvallen. (meest recente is de rente aanpassing door Alex). Dankzij dit soort forums wordt dan al snel bekend dat als je een grote bek opzet en dreigt op te stappen een broker genegen is deze groep "tegemoet te komen". Dat betekent dat tekens een grote groep onder een tariefswijziging of verslechtering van de voorwaarden uit weet te komen. Ook over Binck circuleren dit soort berichten.
Beseft men niet dat door dit soort individuele afspraken op een gegeven moment niemand meer onder dezelfde voorwaarden belegt en tevens dat het doen van individuele toezeggingen om klanten te behouden in feite een enorme schoffering is van alle andere klanten die niet de moeite nemen om een grote bek op te zetten en dus wel meer gaan betalen?
Zou het niet beter zijn om een bedrijfsmodel te hanteren waarbij voor alle beleggers (muv de categorie boven x00.000 euro) volgens een vaste en heldere tariefstructuur afgerekend wordt. Uw vermogen is xx.xxx dus u betaald per transactie zoveel, etc.
Dus wanneer de tarieven of voorwaarden dusdanig worden gewijzigd dat een (groot) deel van de beleggers dreigt op te stappen nog eens goed na te denken of het niet anders kan in plaats van allerlei schimmige individuele afspraken te maken? En als je ervan overtuigd bent dat het echt zo moet dat de consequentie daarvan is dat je een deel van de klanten kwijtraakt maar dat het imago in elk geval niet beschadigd wordt en klanten weten dat bij Binck iedereen gelijk wordt behandeld.
Gr
Ruud