elmono schreef:
[quote=Sixtysound]
[quote=elmono]
[quote=Sixtysound]
[quote=cavia2309]
[quote=Floris Fortuin]
Overigens, zo te lezen heb je belang in een daling van het aandeel KPN.
Maar goed, ieder zijn meug.
[/quote]
Jij blijkt verbazend goed in het trekken van de verkeerde conclusies! Ik heb geen enkel belang in kpn. Voor jouw informatie. Ik zit op dit moment short in Aegon en Fortis, long in Oliefutures, SBM-offshore en Binckbank driekwart van mijn portefeulle is liquide. Als beleggingsadviseur volg ik gewoon de markt en daar hoort kpn ook bij. Als ik dan even vluchtig zo'n forum lees en ik lees die onzin dan word ik daar boos om. Er zijn namelijk een hoop kleine beleggertjes die deze forums ook lezen, omdat zij domweg geen andere manier hebben om aan hun informatie te komen. Die duiken dan hoopvol met hun zuurverdiende spaarcentjes in zo'n fonds, omdat er zo'n wijsneus roept dat er een overname komt, terwijl dat op niets gebazeerd is. Die mensen komen daar vervolgens nooit meer uit omdat zij hun verlies niet durven te nemen wanneer het niet waar blijkt te zijn. Weg centjes dus. Daar maak ik mij boos over. Dat is de enige reden waarom ik reageerde op jouw poging om de koers van kpn omhoog te kletsen.
Als jij kpn al zo lang volgt dan ken jij ook de geschiedenis. Dan weet jij hoe kpn van de 70 euro op de huidige koers terecht is gekomen. En ook toen waren er al die op niets gebaseerde overname geruchten, verspreidt door handige jongens zoals jij, die hopen snel geld te kunnen verdienen over de rug van een ander. Die geruchten zijn er namelijk al zolang jij dat aandeel zegt te volgen. De realiteit is dat kpn een matige middenmoter is in de telecombranche. Dat zij de laatste jaren steeds hebben gewed op het verkeerde paard. Zij bij Kassa en Tross rader consequent hoog op de lijst staan, wanneer het gaat om bedrijven met een beroerde service. Dat de klanten er massaal weglopen. Dat kpn probeert om dat te compenseren door zoveel mogelijk zakelijke klanten aan te trekken en zich te richten op buitenlandse dochters, omdat zij daar nog niet zo'n slechte naam hebben. Tel daar nog bij op een economie die de komende maanden steeds verder zal gaan stagneren en een kind van 5 kan nog bedenken dat er weinig opwaarts potentieel zit in zo'n aandeel. De enige steun voor de koers op dit moment is het feit dat het bedrijf nog een aandeleninkoopprogramma heeft lopen, waarmee zij op de juiste momenten hun eigen koers kunnen steunen. Maar dat kost veel geld en zal dus niet eindeloos door kunnen gaan.
Dus nogmaals. Als je niets zinnigs weet te schrijven ga dan lekker in de zon zitten of voor mijn part chatten op msn!
[/quote]
Mooi stuk waar ik het volledig mee eens ben! Mooi tegenwicht voor al dat omhooggepraat van de koers van al degenen die er belang bij hebben (personeelsopties ed) en werkelijk niet weten wat er binnen KPN echt aan de hand is. Alle medewerkers van KPN zijn bang om ontslagen te worden en in die sfeer kweek je geen gezond bedrijf.
[/quote]
Helaas, weer iemand die er geen kaas van gegeten heeft en zo'n 5 jaar achterloopt. Vooral puties blijven kopen.... :-)
KPN is een commercieel bedrijf in een zeer concurrerende markt en dat betekent dat ze alleen het beste personeel willen houden. Logisch toch?
Alleen diegene die onvoldoende presteren of niet meer mee kunnen komen, zouden enige angst kunnen hebben. Dit lijkt me niet meer dan normaal. Kan je niet mee komen, dan zoek je een andere baan. Banen zat in Nederland, je moet alleen wel WILLEN en daar schort het vaak aan. Een hoop mensen zijn niet opgegroeid met het idee dat ze op latere leeftijd nog veel energie moeten steken in zelf ontwikkeling en dat is even wennen :-)
Gelukkig voor de overigen die wel deze inspanning willen leveren zijn we geen communistische heilstaat meer en financieren we dit steeds minder.
[/quote]
Ik loop zeker niet achter, snotneus. Het probleem met KPN is waarschijnlijk mensen zoals jij, alleen maar jezelf willen ontwikkelen en geen aandacht voor de business. Let maar op, grote klanten gaan binnenkort lopen (zoals dat er al veel hebben gedaan) en dat gaat veel omzet kosten. Vroeger waren er nog trouwe KPNers die dat konden voorkomen, maar helaas heeft botenbouwer een andere koers gekozen met GEEN oog voor de klant. Deze koers is helaas net als die van een tanker, dus onomkeerbaar. Overigens niet te verwarren met de aandelenkoers, hoewel die ook alleen maar naar beneden zal gaan. Ik heb overigens geen belang in KPN.
[/quote]
Het probleem van KPN is mensen zoals jij, die waarschijnlijk gedacht hebben na hun lagere school klaar te zijn met leren en de huidige ontwikkelingen niet kunnen of willen bijbenen. Dat gaat natuurlijk wringen en personen gaan zich er door ongemakkelijk voelen.
Helaas is de ambtenarentijd van gespreide bedjes voor het leven voorbij, alleen schijnen sommigen 'ouwe lullen' (om maar in jouw taal te blijven spreken) dit niet te willen geloven of begrijpen.
Ontwikkelen is een noodzaak en heeft geen biet te maken met het goed bedienen van klanten. Sterker nog door te ontwikkelen kun je klanten beter van dienst zijn en begrijp je beter de uitdagingen waar zij voor staan en de wensen die ze hebben.
Ontwikkel je niet, dan ben je snel uitgerangeerd. Zo simpel is dat.
Mbt grote klanten: die komen en die gaan. Soms wordt een bid gewonnen, soms verloren, dat is het leven in een competitieve globaliserende markt ipv in een monopolistisch ambtenarenbolwerk.
Soms willen hele hele grote klanten een leverancier voor alle diensten over de hele wereld (om het beeld wat zwart wit te schetsen). Dan is KPN misschien niet de beste keuze, maar gaan deze naar providers die wel die capaciteiten hebben, zoals bijvoorbeeld AT&T.
Feit blijft dat KPN vooroploopt op een groot aantal gebieden, ondanks medewerkers die zich niet willen ontwikkelen en zijn blijven stilstaan. Dat is al een prestatie op zich!