Hans19 schreef:
[quote=Hans19]
[quote=voda]
Ik denk dat hij aan Sinterklaas en kado's denkt.
Met name aan TT kado's?
[/quote]
Belooft morgen veel goeds op pakjesavond!
Hans
-:)
[/quote]
Sinterklaas koopt vooral online3 dec 2009, 17:59 uur
EDE (ANP) - Sinterklaas koopt zijn cadeaus steeds vaker via internet. De onlinewinkels zien hun omzet daardoor wekelijks met 20 procent stijgen. Dat komt neer op een extra omzet van 20 miljoen euro per week in de periode van 1 november tot en met 6 december in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van een reguliere week behalen zij zelfs 37 procent extra omzet.
Dit blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van Thuiswinkel.org, de belangenorganisatie van zo'n duizend bedrijven die hun producten via internet of postorder verkopen.
De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie liet marktonderzoeksbureau Blauw Research onderzoek doen naar de online-aankopen van Sinterklaas. Daaruit kwam naar voren dat internetwinkels in de periode van 1 november tot en met 6 december een weekomzet van 73 miljoen euro verwachten. In de periode van 1 januari tot 1 november noteerden zij een gemiddelde weekomzet van 53 miljoen euro.
Extra omzet
De extra omzet per week van de totale detailhandel daalt in de week voor sinterklaasavond naar verwachting met 7 procent tot 450 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar.
De sint kocht via de webwinkels vooral kinderkleding, mobiele telefoons, mp3-spelers, navigatieapparatuur en digitale camera's. Ook cd's, dvd's en speelgoed vonden hun weg naar de goedheilig man. ,,Sinterklaas geeft de onlineretailers een welkome duw in de rug. De verwachting is dat de omzet van de onlinethuiswinkelmarkt, mede dankzij het behoud van de koopkracht dit jaar, in de buurt van 6 miljard euro komt'', aldus directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org.
Verlanglijstjes
Ook de gewone winkels zien op de verlanglijstjes (TomTom 4)van Sinterklaas veel elektronicaproducten staan. Portable dvd's, flat-tv's, laptops en funcooking-producten doen het opvallend goed tijdens de decembermaand, blijkt uit onderzoek van brancheorganisatie UNETO-VNI in de elektronische detailhandel.
,,De verwachtingen waren aanvankelijk wat getemperd, maar de omzetten (TomTom 4) zien er goed uit'', constateert ook Detailhandel Nederland. De brancheorganisatie denkt dat heel wat mensen de vrijdagavond en zaterdag nog benutten om inkopen te doen voor pakjesavond.