Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

4,190
  • Verschil

    +0,050 +1,21%
  • Volume

    282.261 Gem. (3M) 293K
  • Bied

    4,188  
  • Laat

    4,198  
+ Toevoegen aan watchlist

Vrijdag 27 augustus, komt het zonnetje bij TT

55 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 augustus 2010 03:13
    Ok dan, dow nog verder omhoog.
    Vrees is over, redding is nabij als het fout gaat, dus op naar AEX 343 minimaal, of eindelijk snoeihard erdoorheen, toch naar die 380.
    Tom Tom dus over de 5 eind van de week.
  2. [verwijderd] 28 augustus 2010 10:47
    Overigens is TomTom 5 euro zeker wel waard hoor... Hoe negatief je het ook bekijkt.

    Voor teleatlas hebben ze toen 2,9 miljard betaald. Daarvan is weliswaar ruim een miljard afgeschreven op goodwill en is de markt aanzienlijk veranderd, maar toch... Met de huidige koers is tomtom incl. teleatlas maar 0,9 miljard waard.

    Vreemd, maar de markt heeft altijd gelijk zeggen ze
  3. B_B 28 augustus 2010 11:38
    quote:

    Call schrijver schreef:

    [...]

    Ik waardeer het heel erg van je dat je zo goed bent met het opzoeken van informatie over Tom Tom.
    Alleen je vertaling Bùcuò,Bùcuò (mooi mooi), moet volgens mij niet slecht, niet slecht zijn.

    Bù=niet
    cuò=fout
    Letterlijk betekent Bùcuò niet slecht.
    Het gebruik van het alfabet heet Pinyin in het Chinees.
    en.wikipedia.org/wiki/Pinyin
    Een vergelijkbare systeem in het Japans heet Romaji.
    Het Koreaanse systeem heet Hangul.

    Dat Tom Tom nu pas officieel de Chinese markt gaat betreden is meer een zegen dan een vloek.
    De import PND zijn totaal niet geschikt voor de Chinese markt, dit heeft alles te maken met de gebruikte invoer methode.
    en.wikipedia.org/wiki/Chinese_input_m...
    Daarom zie je dat er in Korea, Japan en China zoveel lokale PND fabrikanten zijn.
    Bijna geen een van die fabrikanten heeft eigenlijk nog een goed werkende PND met perfect werkende invoer systeem.
    Met de komst van modellen met capacitief aanraakgevoelige schermen wordt het eindelijk ...
    TomTom is te laat, Garmin is al veel langer bezig in China. De oprichter van Garmin is een chinees uit Taiwan.
    De rijkste chinezen komen uit Taiwan.

    Ik denk zelf niet dat TomTom de chinese markt probeert te veroveren. Ze proberen eerder interesse te wekken bij lokale partijen/investeerders.
    Als de chinese regering een bepaalde produkt/commodity belangrijk vindt, zal de regering een (staats)bedrijf een bod laten doen.
    De chinese centrale bank is de grootste (hedge)fonds ter wereld.

    IT M&A HYPE: Intel - McAfee, HP/Dell - 3PAR.
    IT bedrijven doen acquisities die geen betrekking hebben op hun core business. En ze zijn niet krenterig.

    Het koersverloop van TomTom is niet normaal en dit komt niet door de optiehandelaren.
  4. [verwijderd] 28 augustus 2010 13:20
    quote:

    B_B schreef:

    [...]

    TomTom is te laat, Garmin is al veel langer bezig in China. De oprichter van Garmin is een chinees uit Taiwan.
    De rijkste chinezen komen uit Taiwan.

    Ik denk zelf niet dat TomTom de chinese markt probeert te veroveren. Ze proberen eerder interesse te wekken bij lokale partijen/investeerders.
    Als de chinese regering een bepaalde produkt/commodity belangrijk vindt, zal de regering een (staats)bedrijf een bod laten doen.
    De chinese centrale bank is de grootste (hedge)fonds ter wereld.

    IT M&A HYPE: Intel - McAfee, HP/Dell - 3PAR.
    IT bedrijven doen acquisities die geen betrekking hebben op hun core business. En ze zijn niet krenterig.

    Het koersverloop van TomTom is niet normaal en dit komt niet door de optiehandelaren.
    Ergens heb ik gelezen dat er in China nog geen chinees geschikte (gebruiksvriendelijke) navigatie is waarop je met chinese symbolen kunt schrijven. Wat nodig is met chinese symbolen. Dit is tomtom volgens mij wel van plan en dan ligt de markt daar dan nog volledig open.
    Tomtom heeft kunnen zien waar Garmin het laat liggen en denk dan ook dat TomTom in china gewoon marktleider zal worden.

    Wat betreft overname partij denk ik eerder aan Apple of Google, mooie mobile integratie.
    En een mooie kans om een belangrijke partner te worden binnen de auto industrie. En daarmee kan de zakelijke
    markt haast niet meer om Apple heen.

    Stel je eens voor. Je stapt in de auto en je (apple) boardcomputer leest in je Iphone agenda dat je volgende afspraak in Rotterdam is en start automatisch de (tomtom) navigatie met het juiste adres.
    Ben je volgens de navigatie te laat op bestemming, dan vraagt de computer of je je afspraak hiervan per mail of telefoon van op de hoogte wilt brengen.

    In combinatie met een Iphone en TomTom heeft je zakelijk wagenpark uiteraard ook geen. Track and trace systeem nodig. Kom er net achter dat TomTom dit al ontwikkeld, briljant misschien toch nog wat meer aandelen inslaan maandag....

    www.tomtomwork.com/nl/products/webfle...

    Wellicht heet tomtom in die tijd Inav :-)

  5. [verwijderd] 28 augustus 2010 13:25
    quote:

    Belegger01 schreef:

    Vreemd, maar de markt heeft altijd gelijk zeggen ze
    Ik vind dat ook een onzinnig gezegde Belegger, want de markt dat zijn wij met z'n allen

    En al die beleggers hebben nooit gelijk als de markt mede wordt bepaald door doemdenken en onrust of juist het tegengestelde

    Bij elk soort stemming in de markt heeft dus altijd een deel gelijk, nooit iedereen
  6. [verwijderd] 28 augustus 2010 14:33
    quote:

    sokjes schreef:

    Opvallend dat de turbo long 4 niet gesneuveld is.
    Kennelijk heeft RBS andere belangen?
    Hier ben ik teveel beginner voor, wat bedoel je hiermee en wat zouden die belangen dan kunnen zijn?
  7. [verwijderd] 28 augustus 2010 14:53
    quote:

    B_B schreef:

    TomTom is te laat, Garmin is al veel langer bezig in China. De oprichter van Garmin is een chinees uit Taiwan.
    De rijkste chinezen komen uit Taiwan.

    Ik denk zelf niet dat TomTom de chinese markt probeert te veroveren. Ze proberen eerder interesse te wekken bij lokale partijen/investeerders.
    Als de chinese regering een bepaalde produkt/commodity belangrijk vindt, zal de regering een (staats)bedrijf een bod laten doen.
    De chinese centrale bank is de grootste (hedge)fonds ter wereld.

    IT M&A HYPE: Intel - McAfee, HP/Dell - 3PAR.
    IT bedrijven doen acquisities die geen betrekking hebben op hun core business. En ze zijn niet krenterig.

    Het koersverloop van TomTom is niet normaal en dit komt niet door de optiehandelaren.
    Ondanks dat de gemiddelde loon in Taiwan stukken lager is dan die in Nederland is de welvaart en levensstandaard van de Taiwanezen ongeveer hetzelfde als die van de Nederlanders.
    Veel Taiwanezen zijn rijk, maar de rijkste Chinezen komen niet uit Taiwan.

    www.forbes.com/2010/03/09/asia-riches...

    www.forbes.com/lists/2010/10/billiona...
  8. [verwijderd] 28 augustus 2010 16:03
    quote:

    Joris81 schreef:

    [quote=sokjes]
    Opvallend dat de turbo long 4 niet gesneuveld is.
    Kennelijk heeft RBS andere belangen?
    [/quote]

    Hier ben ik teveel beginner voor, wat bedoel je hiermee en wat zouden die belangen dan kunnen zijn?

    Daar hoef je geen beginner voor te zijn om dit niet te volgen.
  9. [verwijderd] 29 augustus 2010 11:45
    quote:

    Rokkefellow schreef:

    Hier ben ik teveel beginner voor, wat bedoel je hiermee en wat zouden die belangen dan kunnen zijn?

    [...]

    Daar hoef je geen beginner voor te zijn om dit niet te volgen.
    Vat um ook niet helemaal. Hij/zij zal waarschijlijk doelen op dat RBS de turbos uitgeeft en iets met de stoploss ervan.

    RBS heeft al een belang bij een gezond, goed gewaardeerd TomTom, daar zij de thuisbank van TomTom zijn... TomTom mag niet failliet, en hoe meer middelen ze mogen beheren hoe meer provisie dat voor ze oplevert. Vandaar ook dat ze altijd een koopadvies geven. En misschien vandaar ook dat ze een van de hoogste koersdoelen hebben (12 euro).

    Turbo's zijn maar 1 van de derivaten op TomTom, dus het lijkt me niet aannemelijk dat hier iets mee gemanipuleerd wordt.
  10. B_B 29 augustus 2010 22:16
    quote:

    Call schrijver schreef:

    [...]

    Ondanks dat de gemiddelde loon in Taiwan stukken lager is dan die in Nederland is de welvaart en levensstandaard van de Taiwanezen ongeveer hetzelfde als die van de Nederlanders.
    Veel Taiwanezen zijn rijk, maar de rijkste Chinezen komen niet uit Taiwan.

    www.forbes.com/2010/03/09/asia-riches...

    www.forbes.com/lists/2010/10/billiona...
    Veel super rijken staan/willen niet in FORBES.

    Singapore is het veiligst voor rijke chinezen.
    Taiwan is gevaarlijker voor de rijke chinezen dan mainland China.
    De onderwereld in Taiwan heeft nauwe banden met de regering/politieke partijen.
  11. B_B 29 augustus 2010 22:19
    Dude, where's my Apple iCar?
    By Mike Elgan
    August 28, 2010 08:00 AM ET

    Computerworld - Apple is announcing something next week, and everybody expects that announcement to involve new iPods, a new strategy for iTunes and possible a new direction for Apple TV.

    A FaceTime-capable iPod Touch would be nice. And 99-cent TV shows would probably make Apple a lot of money.

    Apple and Google are fighting it out over control of the TV experience, but I don't sense a lot of desire on the part of consumers to change their habits. It's an uphill battle.

    And while Apple sinks major resources into solving a TV problem that doesn't exist, the in-dash car entertainment system desperately needs Apple's help.

    Here's what's going on.

    Have you talked to a Ford lately?
    The right foundation for an in-dash entertainment system is a cell phone operating system. Guess which cell phone platform dominates automobiles? Microsoft's Windows Mobile, which evolved from the venerable Windows CE operating system.

    Microsoft Auto is Microsoft's car dashboard operating system. It's a variant of embedded CE and the basis for Ford Sync, the entertainment and navigation system in 12 Ford vehicles.

    Ford Sync enables voice control of your MP3 player and various dashboard functions. It also offers voice control of your cell phone, with a push-to-talk feature that you activate via a button on the steering wheel and a feature called AppLink that gives you voice control of some cell phone apps. Sync's phone integration feature will read text messages to you. And Ford offers subscriptions to a service that gives you traffic reports and turn-by-turn directions, and an emergency service called 911 Assist.

    Earlier this year, Ford announced MyFord Touch, which features an 8-inch touchscreen interface for controlling Sync features. It also gives you an in-dash Web browser (which only works while the car is parked).

    GM has OnStar, which is heavily focused on emergency services and navigation, rather than entertainment. There are several proprietary -- and very pricey, systems for high-end luxury cars. But for the most part, Ford Sync is the only real effort out there to fully integrate cell phone features, apps, entertainment and the Internet into a car dashboard in an affordable way.

    Why Apple should be driving in-car entertainment
    The business purpose for Ford Sync and MyFord Touch are to sell more cars. If you're torn between a Ford Mustang and a Dodge Viper, Sync might motivate you to choose Ford. The automaker deserves credit for pushing the category much further than its competitors have, and for working hard to keep the costs relatively low. Ford Sync is cool, but only in the context of zero competition. The reality is that Ford Sync is a long, long way from being an ideal solution.

    Let's think for a moment about what people really want to do in their cars, besides get somewhere.

    First, people want to listen to music and other audio content. Cars have had radios since the 1930s. Car radios served us well. But when given a choice outside cars, people choose music downloads or music services like Pandora over regular radio. Talk radio is hit or miss and can't hold a candle to the wonderful world of podcasting. Audio books are ideal for long road trips or boring commutes.

    Second, people want navigation. In the early years, GPS navigation and turn-by-turn directions came in the form of clunky, expensive dedicated units mounted on car dashboards. But now, more and more people are using Google Maps on their cell phones. It's dangerous to do that with an iPhone, because without spoken turn-by-turn directions, users are forced to read microscopic printed directions.
    Third, parents like to pacify their kids with video programming. It costs a fortune, but many parents buy cars with video players built in.

    And fourth, people have a wide variety of random needs. They need to find gas stations, bathrooms and restaurants. They need to check their calendars. In short, they need apps.

    Outside of our cars, most of our audio content, navigational aids, mobile video content and apps come to us through Apple iTunes. We've invested small fortunes in our music collections, apps and other content. What we really need is to bring iTunes into our cars. Especially when iTunes is available as a cloud service.

    Ford has realized that touchscreens are a more appealing way to control an in-dash system, which is why it has invested so much effort in MyFord Touch. Unfortunately, MyFord Touch looks like it was designed by a U.S. car company. It's complex, clunky and ugly, and its interface elements are random. It's a touchscreen from the past, without support for multitouch, physics or gestures. Imagine how obsolete it will look in five years, when you're still making payments on that Mustang.

    Worse, instead of replacing the other controls with a new touchscreen, Ford is merely adding controls. You can use hundreds of voice commands. There are buttons all over the dash and steering wheel. From a user interface perspective, Ford Sync with MyFord Touch is a disaster.

    To me, the ultimate in-dash system would be an iPad dock that's integrated into the car's sound system.

    A dashboard iPad would provide the following advantages over Ford Sync:

    A vastly superior touchscreen interface. The best platform for content. The leading mobile app platform, which software companies could leverage to create car-specific applications of every description. An incredible screen for maps and navigation. Better upgradability.
    Rather than having every car company develop its own proprietary system for entertainment, navigation and apps, shouldn't we have a platform that works across car brands?

    Outside the car industry, a thousand companies or more have been slugging it out for years to optimize the mobile entertainment and navigation experience -- from content aggregation to user interface design to audio and video electronics. Rather than Ford coming along and being the 1,001st company to come up with its own stab in the dark -- one based on the smartphone industry's Biggest Loser, Windows Mobile -- shouldn't we instead take the winner of this global contest and build it into our cars?

    Apple has the best audio content, the best video content, the biggest selection of quality mobile apps and the best touchscreen user interface. We don't need to re-invent the wheel with mobile entertainment. Just build an iPad dock into the dashboard.

  12. [verwijderd] 30 augustus 2010 01:44
    quote:

    B_B schreef:

    [quote=Call schrijver]
    [...]

    Ondanks dat de gemiddelde loon in Taiwan stukken lager is dan die in Nederland is de welvaart en levensstandaard van de Taiwanezen ongeveer hetzelfde als die van de Nederlanders.
    Veel Taiwanezen zijn rijk, maar de rijkste Chinezen komen niet uit Taiwan.

    www.forbes.com/2010/03/09/asia-riches...

    www.forbes.com/lists/2010/10/billiona...
    [/quote]

    Veel super rijken staan/willen niet in FORBES.

    Singapore is het veiligst voor rijke chinezen.
    Taiwan is gevaarlijker voor de rijke chinezen dan mainland China.
    De onderwereld in Taiwan heeft nauwe banden met de regering/politieke partijen.
    vl.altermedia.info/onveiligheid/afper...

    Het is een algemene feit dat de gevaarlijkste Chinese criminelen in Nederland uit Singapore en Maleisië komen en als je in USA woont dan komen de gevaarlijkste Chinese criminelen uit de regio fuzhou in China.
    Er staat zelfs in de politie rapport van Willem Holleeder dat meneer Holleeder met een boog om de hoofdpersoon van de bovenstaande link loopt.
    Ik ben wel met je eens dat de onderwereld in Taiwan nauwe banden met de regering/politieke partijen hebben, dat is in Japan en Korea ook zo, maar ik heb nog nergens een rapport gelezen dat de Taiwanese onderwereld van enige betekenis is in internationaal opzicht.
    Hong Kong staat bekend om vele kidnappingen van super rijken. (Sinds 1997 behoort het weer tot China)

    Veel super rijken staan/willen niet in FORBES?
    Hoe wil je het verbergen als je veel bezittingen hebt.
    Onmogelijk te verbergen.
    Er bestaat wereldwijd een meldplicht.
    In Nederland moet je als je een bepaalde percentage in een bepaalde aandeel hebt ook melden bij de AFM.
    Hoe wil je daaraan ontsnappen?
  13. B_B 30 augustus 2010 09:23
    Ik heb nergens geschreven dat de Taiwanese onderwereld van enige betekenis is in internationaal opzicht.
    (Taiwanese onderwereld en de Yakuza hebben invloed op de politiek, dus indirect ook invloed op de wereldpolitiek)
    Taiwan is een van de grote sponsors van Bill Clinton.

    Hong Kong staat bekend om vele kidnappingen van super rijken. (dat was vroeger zo, tegenwoordig valt het wel mee) De chinese overheid pakt de daders en maakt het leven van hun familieleden zuur (dat doet de Israelische overheid ook).

    In Azie nemen ze de meldplicht niet zo nauw, dat geldt ook voor handel met voorkennis.

    Als UBS al een paar duizend amerikanen heeft met een aardig bedrag aan zwart geld, hoe nauwkeurig is forbes?

    In Europa krijgen we straks te maken met kipnapping door oost-europese criminelen.
    Ze pakken niet de superrijken, maar mensen die net geen bodyguards kunnen veroorloven (BNers).

    Onze pensioenfondsen zullen steeds meer op een PIRAMIDESPEL gaan lijken.
55 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 13 februari

    1. Sipef Q4-cijfers
    2. Inflatie januari (NL)
    3. KBC Q4-cijfers
    4. Adyen cijfers tweede jaarhelft
    5. Arcadis Q4-cijfers
    6. BAM Q4-cijfers
    7. CM.com Q4-cijfers
    8. DSM-Firmenich Q4-cijfers
    9. Flow Traders Q4-cijfers
    10. Commerzbank Q4-cijfers (Dld)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht