Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Vrijdag......kop boven water zien te houden

657 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 33 | Laatste | Omlaag ↓
  1. HansG020 5 augustus 2011 20:44
    quote:

    Ursus arctos schreef op 5 augustus 2011 20:32:

    [...]
    Waarom zouden ze de lonen niet betalen, het is niet dat iemand er nu nog wat uit gaat trekken (behalve EIB/Zweedse overheid dmv onderpand EIB lening). Failliet is failliet, dus kun je rustig nog wat geld uitgeven.
    De lonen zijn betaald vanuit GEM-lening, en die weten hun belangen zeer goed ten gelde te maken, wat dacht je van de koersschommelingen van de afgelopen dagen, is vooral het werk van GEM , ik wil nog niet zover gaan dat zij de anonieme bron zijn mbt de Amerikaanse investeerder, maar het helpt hen wel om de schommelingen in de koers te bewerkstelligen (en daar hebben zij baat bij)
  2. [verwijderd] 5 augustus 2011 20:49
    quote:

    williewilwel schreef op 5 augustus 2011 20:46:

    ik er maandag een te kopen en ik toch dat er wel een kwart saap mee verdiend heb.

    duzzz zijk nie als er nie tegen kunt
  3. forum rang 7 lucas D 5 augustus 2011 20:58
    Lees hier nogal al eens dat Saab 100 miljoen moet aflossen voor dat ze kunnen opstarten.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/swedis...,1

    In bovenstaand bericht staat 10 miljoen.

    Nu kan het zijn dat de één kronen bedoeld en de ander euro's.

    Het is wel zo duidelijk om één muntsoort aan te houden.

    lucas D
  4. [verwijderd] 5 augustus 2011 21:33
    quote:

    larstig schreef op 5 augustus 2011 20:36:

    [...]

    ik denk ook niet dat ze failliet zijn.

    anders was de stekker er al lang uitgetrokken en waren niet nu nog spelers die er geld in willen steken want wat hebben die andere spelers aan een bedrijf waar nooit meer iets uit komt?

    Wie steekt er geld in, behalve de daytrader die hier te laat op de verkoopknop heeft gedrukt. Momenteel komt er alleen geld binnen via ons.
    China denk ik dat er uiteindelijk geen cent in steekt, ze kopen liever de resten op na faillissement.
  5. [verwijderd] 5 augustus 2011 21:36
    quote:

    lucas D schreef op 5 augustus 2011 20:58:

    Lees hier nogal al eens dat Saab 100 miljoen moet aflossen voor dat ze kunnen opstarten.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/swedis...,1

    In bovenstaand bericht staat 10 miljoen.

    Nu kan het zijn dat de één kronen bedoeld en de ander euro's.

    Het is wel zo duidelijk om één muntsoort aan te houden.

    lucas D
    Het is euro's maar de media schrijft elkaar na en heeft helaas weinig verstand van zaken. Ze halen de rekeningen bij de Swedisch Enforcement Agency en de schulden aan leveranciers door elkaar. Bij de SEA staan slechts een paar aangemeld maar de werkelijke schulden zijn veel groter.
    www.iex.nl/Forum/Topic/1267545/1/Schu...
  6. [verwijderd] 5 augustus 2011 21:38
    Overigens hield ik daar nog onvoldoende rekening met de vaste lasten van Saab, alle leningen, lonen, contracten etc kosten Saab zo'n 5ton per dag. Dit is de reden waarom ze ineens geen geld meer hadden voor de salarissen.
  7. HansG020 5 augustus 2011 21:55
    quote:

    Ursus arctos schreef op 5 augustus 2011 21:36:

    [...]
    Het is euro's maar de media schrijft elkaar na en heeft helaas weinig verstand van zaken. Ze halen de rekeningen bij de Swedisch Enforcement Agency en de schulden aan leveranciers door elkaar. Bij de SEA staan slechts een paar aangemeld maar de werkelijke schulden zijn veel groter.
    www.iex.nl/Forum/Topic/1267545/1/Schu...

    En het is ook nog eens een artikel uit de Telegraaf :-)
  8. [verwijderd] 5 augustus 2011 22:29
    quote:

    latuur schreef:

    dow jones in de + gesloten...wordt een mooie dag maandag :)
    een groene of rode dow of aex heeft nimmer invloed op de koers van saab.....de realiteit bevestigd vaak zelfs het tegenovergestelde.
  9. [verwijderd] 5 augustus 2011 22:46
    quote:

    etap schreef op 5 augustus 2011 20:14:

    Ik heb alle vertrouwen in dat het goedkomt. Ik heb vandaag mijn belang uiteindelijk vergroot. Als het geheel was opgegeven waren de lonen ook niet meer betaald.
    Ik ben ook blijven zitten in de hoop dat er in het weekend of maandag voorbeurs goed nieuws komt! Al met al denk ik dat de koers komende week wel omhoog gaat en dat VM Saab voor de korte termijn wel zal redden! Of saab over 5 jaar er nog is??
  10. [verwijderd] 5 augustus 2011 22:48
    quote:

    Guuruu schreef:

    [...]

    Ik ben ook blijven zitten in de hoop dat er in het weekend of maandag voorbeurs goed nieuws komt! Al met al denk ik dat de koers komende week wel omhoog gaat en dat VM Saab voor de korte termijn wel zal redden! Of saab over 5 jaar er nog is??
    lets hope you are right Guru JI.
  11. [verwijderd] 6 augustus 2011 02:49
    quote:

    Ursus arctos schreef op 5 augustus 2011 21:33:

    [...]
    Wie steekt er geld in, behalve de daytrader die hier te laat op de verkoopknop heeft gedrukt. Momenteel komt er alleen geld binnen via ons.
    China denk ik dat er uiteindelijk geen cent in steekt, ze kopen liever de resten op na faillissement.
    Om het te redden moet we dus allemaal zo hoog mogelijk kopen en zo laag mogelijk er weer uit.
    -}}
  12. [verwijderd] 6 augustus 2011 02:52
    quote:

    Guuruu schreef op 5 augustus 2011 22:46:

    [...]

    Ik ben ook blijven zitten in de hoop dat er in het weekend of maandag voorbeurs goed nieuws komt! Al met al denk ik dat de koers komende week wel omhoog gaat en dat VM Saab voor de korte termijn wel zal redden! Of saab over 5 jaar er nog is??
    china automobile is er dan nog.
    Hoe t gaat weet ik niet maar dat ze het in handen krijgen staat voor mij vast.
  13. [verwijderd] 8 augustus 2011 08:48
    Goede morgen,

    Ik vond dit nog ff op een spaanse website.misschien nog interresant.

    www.elconfidencial.com/motor/2011/08/...

    Vertaling van het Spaans in het Nederlands

    Een jaar van nieuw begin en hoewel Saab erg moeilijk zijn geweest, lijkt het erop dat geleidelijk begon de situatie te normaliseren. Leiden van de onderneming is een Nederlander, Victor Muller, een liefhebber van Spanje en meer specifiek, Palma de Mallorca, waar ze woont.

    De Zweedse Automobile Company, de nieuwe eigenaar van het merk Saab, moet haar financiële positie. In de afgelopen maanden zijn er verschillende storingen in de productie wegens gebrek aan betaling aan leveranciers. Daarnaast, vorige week de arbeiders nog niet genomen van hun salaris, wat ze zouden kunnen doen na een verkoop van de aandelen van de vennootschap. In augustus is de fabriek is gesloten voor vakantie, en zijn daardoor bijzonder moeilijke tijd voor het bedrijf.

    Victor Muller is een visionaire ondernemer. Het is een groot expert in ingewikkelde situaties te doen herleven bedrijven en als hij de situatie van Saab en zijn vertrek van General Motors bestudeerd, aarzelde geen moment. Het potentieel was ongelooflijk, het was als een ruwe diamant, zoals hij zei.

    Muller Spyker in 2000 opgericht en in 2010 kocht Saab. Spyker onlangs verkocht aan de Russische miljardair tot de liquiditeit Antonov te krijgen. In mei kwam tot een overeenkomst met een Chinese distributeur, Pang Da, voor de distributie van Saab auto's op Chinese bodem, die reeds is het eerste wereldwijde automarkt.

    Pang Da is de belangrijkste distributeur van de Chinese markt, met meer dan 1.100 dealers, die meer dan 20 internationale merken in China. De omzet in 2010 was 6.000 miljoen euro.

    Daarnaast heeft Muller ook een akkoord bereikt om Saab-modellen produceren in China. Een must voor out-performance potentieel van het Zweedse merk. In dit geval Youngman (Lotus Zhejiang Youngman Automobile Co) heeft een joint venture om Saab te bouwen in dat land.

    In dit geval is Saab zet de technische ontwikkeling, terwijl het Chinese bedrijf is verantwoordelijk voor de financiering van het project. Op dit moment China heeft een sterke koopkracht, terwijl de technologische macht is nog zeer beperkt en daarmee ook de overeenkomst.

    Saab is het krijgen van een goede basis voor de toekomst, maar dit moet nog meer geld. Antonov wil investeren in het bedrijf, maar werd geweigerd door de Europese Investeringsbank. Daarom is Muller voorbereiding van een overeenkomst met Antonov naar een Zweedse maatschappij te verwerven, maar eerst moet je aan de Europese Bank, 30 miljoen euro terug te betalen.

    Om te beginnen het nieuwe project zal vormen twee joint venture, een productie-en een distributie. In de eerste, en Saab Youngman hebben elk 45% van het bedrijf, terwijl Da Panga houdt de resterende 10%. Als voor de andere joint venture, die de distributie verzorgt, Youngman en Saab zijn 33%, terwijl Da Panga houdt de resterende 34%.

    Naar aanleiding van deze overeenkomsten, het bestuur van de nieuwe Zweedse Automobile hebben negen bestuurders, vijf van de Zweedse merk, en twee van elk van de twee verbonden Chinese bedrijven.

    De situatie verbetert als ze bewegen Saab dagen en met vermelding van de nieuwe regelingen. De volgende 31 start opnieuw de productie in Zweden Trollhättan fabriek. Op dit moment heeft het bedrijf 11.000 orders, waarvan er 3000 overeen met een verzoek van China.

    Tezamen bieden deze orders vertegenwoordigen meer dan 270 miljoen euro zal ongetwijfeld van pas komen voor de rekeningen van de nieuwe maatschappij. Tot nu toe, Saab gaat verder. Op 9-3 en 9-5 zijn op dit moment te koop zal worden toegevoegd in de maand oktober 9-4X crossover segment een Premium geproduceerd in GM-fabrieken in Mexico en dat hebben wij al gesproken in deze sectie.

    En een maand later, in november, zal op de markt wanneer de wagen variant van de 9-5 model met groot succes in de internationale markten, maar met weinig potentieel in Spanje. En 2012 zal zijn als het lanceert de nieuwe 9-3, een innovatief model waarin het merk werkt al vele maanden.

    Het was ook net gestart met een beperkt bereik van de 9-3 Cabriolet, Onafhankelijkheid Edition, waarvan er slechts 366 stuks worden gemaakt en die is gestart om 25 jaar de Saab Cabriolet en de eerste verjaardag van de oprichting van de nieuwe Saab herdenken . Het model is gebaseerd op de Aero afwerking en is verkrijgbaar in de turbo-benzine, diesel en BioPower, waarvan het interieur is te zien in deze foto.

    Als de plannen voor de Chinese markt zijn ook erg ambitieus. U hebt een joint venture voor de drie nieuwe modellen te ontwikkelen. Is de kleine 9-1, een SUV groter dan de 9-4X en 9-6X worden genoemd en tot slot een grote salon en het premium segment op de 9-5, 9-7 te s Ellam. Deze twee modellen zijn ontworpen als een prioriteit voor de Chinese markt, maar hebben ook een goede ontvangst in Amerika.

    Hoewel de situatie is ingewikkeld, Saab is nu, een paar dagen om de productie te hervatten, meer levend dan ooit. In een tijd waarin Volvo is in handen van een Chinees bedrijf en Jaguar en Land Rover vanuit India een andere, deze overeenkomst met twee Chinese bedrijven, Saab lijkt goed op schema.
657 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 33 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.158
AB InBev 2 5.544
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.475
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.930
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.890
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.201
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.908
Agfa-Gevaert 14 2.074
Ahold 3.538 74.357
Air France - KLM 1.025 35.321
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.057
Alfen 16 25.483
Allfunds Group 4 1.523
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.230
AMG 972 134.713
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.753
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.103
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.075
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.375
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.757
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.691
ASML 1.767 112.030
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.321
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.463

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 april

    1. Consumenten- en producentenprijzen, maart (Chi)
    2. Industriële productie, februari (NL)
    3. Fagron cijfers eerste kwartaal en beleggersdag
    4. Aalberts jaarvergadering
    5. Van Lanschot Kempen bava (kapitaalteruggave)
    6. Inflatie, maart (VS) volitaliteit verwacht
    7. Steunaanvragen - wekelijks (VS)
    8. TSMC, omzetcijfers maart
  2. 11 april

    1. Faillissementen, maart (NL)
    2. Inflatie, maart (Dld)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht