Hammer schreef op 23 maart 2025 11:43:
Vanzelfsprekend ben ik afgelopen zaterdag weer mijn vaste ronde boodschappen gaan doen. Vaste prik daarbij is natuurlijk een bezoek aan de Lidl. Zaken als wasmiddel, koffie, melk, eieren en hygiënische doekjes met citroen smaak worden op wekelijkse basis in de boodschappenkar gekieperd. In mijn beleving had ik deze dag niets bijzonders in het karretje gelegd dus dat zou in mijn beleving een bescheiden rekening worden. Ik koos voor het afrekenen voor de kassa met de ogenschijnlijk kortste rij. Achter de kassa zat een Middelbare scholier van het type vogelverschrikker van heb ik jou daar. De knaap had halflang ongewassen haar waar spinnenwebben in huisden, een pokdalig aangezicht en om hem heen cirkelden tientallen vliegen. Om hem heen hing een zurige lucht die in de wijde omgeving waar te nemen was.
Deze jongeman ging mij dus verwittigen van de totale schede die ik deze week had opgelopen: 85 euro en 66 cent! “Wàààààààt!” gilde ik uit. Dat ik mij niets gelegen laat aan sociale omgangsvormen en fatsoenlijk gedrag zal menigeen hier wel bekend zijn. Dus ging ik een ellenlange discussie met hem aan waarvan bij voorbaat al vast stond dat ik hem niet zou winnen (hij zit daar immers ook maar gewoon om een centje bij te verdienen). Ik onderwierp hem aan de waar kruisverhoor waarbij hij door mij ter verantwoording werd geroepen voor de prijs van vrijwel ieder individueel product in mijn kar. Mensen na mij in de rij begonnen openlijk geïrriteerd te raken door mijn ach en wee geklaag.
Ik dreigde onwel te raken door de penetrante lucht en besloot daardoor mijn protest te staken, tot groot genoegen van de wachtenden achter mij. Ik snelde richting de parkeerplaats alwaar het 24/7 gratis parkeren is. Ik smeet voor ruim 85 Euro aan boodschappen in de kofferbak en reed met gierende banden weg. Volgende halte: de Gele Proleet.