Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 94 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Oncko 3 augustus 2015 12:08
    quote:

    Balimoney schreef op 3 augustus 2015 11:36:

    [...]

    Zijn er straks andere aandeelhouders buiten de 3 Duitse luxe merken? Vertel....
    De duitse autobouwers hebben zelf aangegeven dat men graag andere partners verwelkomt.
    Of hen dit gaat lukken is natuurlijk zeer de vraag. De tijd zal het leren.
    Mocht hen dit gaan lukken, bijvoorbeeld door het 'nieuwe'HERE bedrijf op afstand te zetten, waardoor het voor anderen aantrekkelijker wordt om deel te nemen, dan zou dit natuurlijk nadelig voor T2 kunnen uitpakken.
  2. [verwijderd] 3 augustus 2015 12:11
    quote:

    Oncko schreef op 3 augustus 2015 11:32:

    @Justin

    Sorry Justin, ben even afwezig geweest en heb dus veel gemist!

    Met "op afstand zetten" bedoelde ik dat de duitse autobouwers niet direct de koers kunnen bepalen van de entiteit die de kaarten van HERE gaat beheren. Het nieuwe HERE wordt dus een echt zelfstandig bedrijf, waar de duitsers wel (gedeeltelijk) eigenaar van zijn, maar niet meer invloed kunnen uitoefenen op de koers van dat bedrijf dan andere aandeelhouders.
    Lijkt me een rare gang van zaken. Bijna 3 miljard euro betalen voor een bedrijf en dan niet direct de koers kunnen bepalen?? Het zijn Duitse bedrijven en Duitse bedrijven gokken niet. Die willen zeggenschap hebben over strategie en investeringen. Als de ontwikkelingen binnen HERE en TT voor de automarkt zo cruciaal zijn dan wil je als nieuwe eigenaar daar bovenop zitten. Zelfstandig is meer voor de bühne.
  3. [verwijderd] 3 augustus 2015 12:33
    quote:

    P508 schreef op 3 augustus 2015 12:11:

    [...]

    Lijkt me een rare gang van zaken. Bijna 3 miljard euro betalen voor een bedrijf en dan niet direct de koers kunnen bepalen?? Het zijn Duitse bedrijven en Duitse bedrijven gokken niet. Die willen zeggenschap hebben over strategie en investeringen. Als de ontwikkelingen binnen HERE en TT voor de automarkt zo cruciaal zijn dan wil je als nieuwe eigenaar daar bovenop zitten. Zelfstandig is meer voor de bühne.
    Wat hier gedaan is is het in stand houden van het duopolie tussen nokia here en tomtom. Zou here wegvallen dan hou je 1 leverancier over en dat willen de fabrikanten niet.

    Volgens bericht van Financial Times is volgens recent onderzoek het marktaandeel van Nokia Here 55%. Dat suggereert een marktaandeel voor tomtom van 45% (!!!!!!!!!!)

    Nokia heeft als onderdeel van haar sales pitch gezegd en via diverse media gelekt dat nokia een 80% marktaandeel heeft en tomtom een 20% marktaandeel. Dat is echter gebaseerd op de huidige omzet die wordt gerealiseerd op deals die in 2011-2012 gesloten zijn.

    De research firm zal het marktaandeel van 55% (versus 80%) waarschijnlijk gebaseerd hebben op actuele order ontwikkelingen. TomTom zegt zelf haar orders te verdubbelen momenteel, dus dat klopt wel zo ongeveer. Vanaf 2016 gaat dat in de cijfers lopen van zowel tomtom als nokia here.

    De vorige partij die een pak slaag kreeg van tomtom was Inrix. Die waren marktleider in traffic en nu heeft tomtom een 80% marktaandeel Europa.

    De familie Porsche (eigenaar volkswagen) heeft een investering in inrix gedaan. Waarschijnlijk om zelfde reden als nu met nokia here. Het is een soort slachtofferhulp.

    -----
    -----

    Here has about 55 per cent market share for in-car navigation systems globally, according to Technavio, a research firm. www.ft.com/intl/cms/s/0/cfeeaa6e-19c8...

    Porsche SE Makes Strategic Investment in INRIX
    www.wsj.com/articles/porsche-family-f...

1.866 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 94 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.530
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.978
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.815
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.793
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.016
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.254
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.133
Allfunds Group 4 1.514
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 415
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.659
AMG 971 134.165
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.033
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.907
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.575
ASML 1.766 109.630
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.744
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 18 maart

    1. B&S Group Q4-cijfers
    2. ZEW economisch sentiment maart (VS) volitaliteit verwacht
    3. Handelsbalans januari (eur)
    4. Woningbouw en bouwvergunningen februari (VS)
    5. Importprijzen februari (VS)
    6. Industriële productie februari (VS)
  2. 19 maart

    1. Export februari (Jap)
    2. Bank of Japan rentebesluit (Jap)
    3. Avantium Q4-cijfers
    4. Sif Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht