Fietspompje schreef:
De vraag is:
Hoeveel bedrijven willen meegaan met navigatie op de mobiele telefoon?
Denk iedereen, want niemand wil minder gadgets aanbieden dan een ander.
Er zijn maar een beperkt aantal kaartenmakers op de markt die voorop lopen in de markt.
Navteq en Tele Atlas zijn er 2 van.
Van bedrijven die deze kaarten willen gebruiken zijn er 10 tallen van.
Meer vraag dan aanbod resulteert in een goede uitgangs positie voor TomTom.
TomTom staat nog niet zo slecht, zoals iedereen je wilt laten geloven.
Denken dat TomTom de 12 euro nooit meer gaat halen is een korte termijn gedachte.
Als de economie en ingebouwde navigatie pas echt gaat lopen, zal je ongetwijfeld andere reacties horen.
Hoeveel auto's zijn er op de wereld?
Neem aan dat er in de toekomst geen enkele auto van de band gaat rollen zonder ingebouwde navigatie.
Deze zal direct computer gestuurd worden met alle overige computer gestuurde technologie in de auto.
Hoeveel bedrijven zijn er die goede navigatie producten kunnen leveren?
De marges mogen wel heel laag worden, om nog altijd een goede winst te krijgen.
Het volume zal steeds groter worden, de marges steeds lager.
De winst steeds meer, massa productie is de winst maker.
Ik zie het als een stuurbekrachtiging in de auto, vroeger reed iedereen zonder.
Hedendaags gaat er geen nieuwe auto zonder stuurbekrachtiging van de band.
Zal met ingebouwde navigatie niet anders zijn :D