Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,010
  • Verschil

    -0,105 -2,05%
  • Volume

    503.354 Gem. (3M) 205,4K
  • Bied

    5,000  
  • Laat

    5,120  
+ Toevoegen aan watchlist

overname gerucht

210 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 februari 2010 17:24
    quote:

    beginner 1968 schreef:

    Van tijd tot tijd gaan er geruchten dat er een partij als Microsoft in de markt is om TomTom te kopen.
    Niet zozeer vanwege de navigatiekastjes,maar vooral
    vanwege Tele Atlas.
    Omdat er slechts enkele aanbieders van digitale kaarten zijn,is dit een strategische asset
    geworden.
    Naast Tele Atlas bieden ook Navteq(in bezit van Nokia)en AND digitale kaarten,zij het dat AND nog erg klein is in dit segment en vooralsnog alleen West Europa in de aanbieding heeft.
    Als grote spelers als Microsoft dus iets willen doen op het gebied van digitale kaarten met omvangrijke dekking is Tele Atlas op dit moment het enige alternatief.
    en geloof maar dat daar een flinke prijs voor gerekend gaat worden, op lange termijn wordt dit toch een pareltje. Zodra de koers weer op 12 euro staat, krijgen we hier weer positief berichten. Ik koop meestal als iedereen hier zeer negatief is.
  2. [verwijderd] 13 februari 2010 18:03
    quote:

    Fietspompje schreef:

    [quote=tantieme]
    denk niet dat ze ooit op 12 euro nog komen
    [/quote]

    Denk niet dat de wereld echt in 2012 vergaat.
    denk dat tomtom op 12 euro staat in 2012..
  3. klein_duimpje 13 februari 2010 18:52
    quote:

    Fluitgast schreef:

    De 2 oprichters van Google gaan een gedeelte van hun aandelenvermogen cashen. Zelfs zoveel dat ze de meerderheid kwijt raken. Zo'n aktie doe je niet zo maar. Ze hebben blijkbaar cash nodig, veel cash! Dit lijkt mij logisch want als ze besluiten in zee te gaan met TT dan weten ze dat Goddijn en partners hun aandelen niet voor een appel en ei van de hand doen.
    Met alle respect, dit is m.i. onzin. Als Google een overname doet wordt dat niet met het privevermogen van de oprichters betaald maar door het bedrijf Google.

    K.D.
  4. [verwijderd] 13 februari 2010 19:19
    quote:

    tantieme schreef:

    ik hoop het dat ze in 2012 op 12 euro staan maar ik denk eerder richting de 6 euro
    Ik mag het hopen dat we ergens in de komende 2 jaar de 6 euro aantikken, want dat zou betekenen dat ik winst heb.

    De grote vraag is hoe zeker is het dat we dit jaar een overname gaan zien?
  5. [verwijderd] 13 februari 2010 20:55
    De vraag is:

    Hoeveel bedrijven willen meegaan met navigatie op de mobiele telefoon?
    Denk iedereen, want niemand wil minder gadgets aanbieden dan een ander.

    Er zijn maar een beperkt aantal kaartenmakers op de markt die voorop lopen in de markt.
    Navteq en Tele Atlas zijn er 2 van.

    Van bedrijven die deze kaarten willen gebruiken zijn er 10 tallen van.
    Meer vraag dan aanbod resulteert in een goede uitgangs positie voor TomTom.
    TomTom staat nog niet zo slecht, zoals iedereen je wilt laten geloven.

    Denken dat TomTom de 12 euro nooit meer gaat halen is een korte termijn gedachte.
    Als de economie en ingebouwde navigatie pas echt gaat lopen, zal je ongetwijfeld andere reacties horen.

    Hoeveel auto's zijn er op de wereld?
    Neem aan dat er in de toekomst geen enkele auto van de band gaat rollen zonder ingebouwde navigatie.
    Deze zal direct computer gestuurd worden met alle overige computer gestuurde technologie in de auto.
    Hoeveel bedrijven zijn er die goede navigatie producten kunnen leveren?
    De marges mogen wel heel laag worden, om nog altijd een goede winst te krijgen.
    Het volume zal steeds groter worden, de marges steeds lager.
    De winst steeds meer, massa productie is de winst maker.

    Ik zie het als een stuurbekrachtiging in de auto, vroeger reed iedereen zonder.
    Hedendaags gaat er geen nieuwe auto zonder stuurbekrachtiging van de band.

    Zal met ingebouwde navigatie niet anders zijn :D
  6. [verwijderd] 13 februari 2010 21:02
    quote:

    Fietspompje schreef:

    De vraag is:

    Hoeveel bedrijven willen meegaan met navigatie op de mobiele telefoon?
    Denk iedereen, want niemand wil minder gadgets aanbieden dan een ander.

    Er zijn maar een beperkt aantal kaartenmakers op de markt die voorop lopen in de markt.
    Navteq en Tele Atlas zijn er 2 van.

    Van bedrijven die deze kaarten willen gebruiken zijn er 10 tallen van.
    Meer vraag dan aanbod resulteert in een goede uitgangs positie voor TomTom.
    TomTom staat nog niet zo slecht, zoals iedereen je wilt laten geloven.

    Denken dat TomTom de 12 euro nooit meer gaat halen is een korte termijn gedachte.
    Als de economie en ingebouwde navigatie pas echt gaat lopen, zal je ongetwijfeld andere reacties horen.

    Hoeveel auto's zijn er op de wereld?
    Neem aan dat er in de toekomst geen enkele auto van de band gaat rollen zonder ingebouwde navigatie.
    Deze zal direct computer gestuurd worden met alle overige computer gestuurde technologie in de auto.
    Hoeveel bedrijven zijn er die goede navigatie producten kunnen leveren?
    De marges mogen wel heel laag worden, om nog altijd een goede winst te krijgen.
    Het volume zal steeds groter worden, de marges steeds lager.
    De winst steeds meer, massa productie is de winst maker.

    Ik zie het als een stuurbekrachtiging in de auto, vroeger reed iedereen zonder.
    Hedendaags gaat er geen nieuwe auto zonder stuurbekrachtiging van de band.

    Zal met ingebouwde navigatie niet anders zijn :D

    kan je toch niet geloven dat er mensen zijn die hun delen verkopen ;)
    die van mij hou ik vast!
  7. [verwijderd] 14 februari 2010 16:42
    In 2007 werd teleatlas al gezien als een winstvliegwiel. Eenmaal aangezwenkt is het niet meer te stoppen. Volgens mij is het moment van de versnellende draai nu.
    m.b.v. een oude posting

    "Tele Atlas: opmars navigatie op gsm raakt in versnelling

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Tele Atlas nv ziet een "versnelling" plaatsvinden in de opmars van navigatietoepassingen op mobiele telefoons.

    Dat zei Laurent de Hauwere, vice-president marketing EMEA van Tele Atlas, woensdag tijdens een persbijeenkomst van de Bossche leverancier van digitale kaarten in Hoofddorp.

    De Hauwere verwees ter illustratie naar getallen die de Finse maker van mobiele telefoons en partner van Tele Atlas vandaag in de Amsterdamse RAI bekendmaakte. Nokia zei daar, tijdens een beurs over 'mobile location services', dat er inmiddels 800.000 navigatie-applicaties zijn gedownload van zijn internetplatform smart2go, dat twee maanden geleden van start ging.

    Tele Atlas levert kaarten voor dit platform en ontvangt een bedrag per gebruiker. Het bedrijf, dat in zijn ruim 20-jarige bestaan nog nimmer winst maakte, verwacht meer van dit soort deals te sluiten in de nabije toekomst.

    "Onder meer SonyEricsson en Motorola hebben ook interesse en we voeren al gesprekken met ze," zie De Hauwere.

    Tele Atlas ziet de navigatie-applicaties op mobiele telefoons overigens meer als aanvulling op de persoonlijke navigatiesystemen van bedrijven als TomTom nv, dan als vervanger. Voetgangers kunnen prima navigeren met een mobieltje, maar een autorijder zal de voorkeur geven aan het grotere scherm dat op de toestellen van bijvoorbeeld TomTom zit, zo stelt De Hauwere.

    "Uit onderzoek blijkt ook dat maar een klein percentage navigatie op de gsm als vervanger ziet voor de navigatie-apparatuur die nu vaak in de auto gebruikt wordt," aldus De Hauwere, die verwacht dat er daardoor een hele nieuwe markt kan ontstaan.

    Tijdens de bijeenkomst kwam ook de vertraging bij de totstandkoming van het Europese satellietprogramma Galileo aan de orde, en de mogelijke gevolgen daarvan voor Tele Atlas. Galileo is de Europese tegenhanger van het Amerikaanse Global Positioning System (GPS) en moet gedetailleerdere weergaven van kaarten straks mogelijk maken.

    De Hauwere gaf aan zich niet zoveel zorgen te maken over de vertraging. "Het is geen probleem, aangezien we nog GPS hebben." Wel gaf hij aan dat het scherpere weergave van de kaarten juist voor wandelaars nuttig kan zijn. "Zij hebben inderdaad baat bij preciezere en gedetailleerdere weergaven."

    Tele Atlas gaat er overigens vanuit dat Galileo er uiteindelijk wel komt.

    Door Mathijs Schiffers; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-5890270; mathijs.schiffers@dowjones.com

    (END) Dow Jones Newswires

    May 16, 2007 11:32 ET (15:32 GMT) "

210 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 februari

    1. Beurs Shanghai gesloten (Chinees nieuwjaar)
    2. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Jap)
    3. Omzet detailhandel december (NL)
    4. Inflatie januari vlpg. (NL)
    5. Inkoopmanagersindex industrie januari (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Dld)
    7. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (eur)
    8. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (VK)
    9. Inflatie januari vlpg (eurozone) +2,5% YoY volitaliteit verwacht
    10. Inkoopmanagersindex industrie S&P januari def. (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht